Thursday, July 3, 2014

Nissan Track Day & Gathering 2014 :: Prep, Warm Up & Register


Nissan Track Day & Gathering telah dianjurkan atas inisiatif pemilik-pemilik Nissan yang dahagakan acara-acara permotoran dengan kos berpatutan dan disertai dikalangan rakan-rakan pemilik Nissan yang lain. Atas semangat yang ditunjukkan oleh pemilik-pemilik Nissan tersebut, pihak NISMOCLUB telah bersetuju untuk memikul tanggungjawab selaku penganjur utama. Persiapan telah dibuat sejak 2 bulan sebelum acara diadakan. Walaupun dalam tempoh yang singkat, acara telah berjaya dianjurkan dengan lancar.


Penyertaan pula tidak tertumpu kepada mana-mana lokaliti. Sebaliknya ianya boleh dikatakan telah disertai oleh pemilik Nissan/Datsun dari seluruh semenanjung Malaysia. Setiap negeri ada yang diwakili kecuali dari Johor dan Kedah. Paling ramai adalah penyertaan dari Selangor dan Kuala Lumpur.

Disebabkan oleh lokasi acara ini di Kampung Gajah, Perak, maka peserta terpaksa memulakan perjalanan awal untuk memastikan mereka sampai ke lokasi acara sebelum acara diadakan. Sehari sebelum acara, kebanyakkan peserta telah sampai. Kebanyakkan mereka telah menyewa homestay-homestay yang banyak terdapat di sekitar Kampung Gajah ini.

Pada hari acara, penganjur dan peserta telah mula membuat persiapan untuk acara ini seawal 7.00pagi.







Ada juga mengambil kesempatan dalam keadaan suasana hening dan dingin pagi di trek tepi sungai ini untuk membuat acara "memanaskan enjin".









Pada pukul 8.00 pagi kaunter pendaftaran telah dibuka. Melalui sistem pra-daftar yang diadakan, proses pendaftaran dapat diadakan dengan lancar. Semua peserta yang telah membuat bayaran yuran penyertaan dan menandatangani borang penyertaan yang telah disediakan akan diagihkan sijil penyertaan, kupon makanan, t-shirt dan pelekat.
















Peserta kemudiannya telah mengambil peluang untuk membuat persiapan akhir sebelum acara drag diadakan.









Bersambung...

No comments:

Post a Comment